Клієнт незадоволений результатами роботи з тренером. Чому складається таке враження і як не допустити такої ситуації, розповідають методисти «Академії Фітнесу — Україна» Ганна Машовець та Борис Михайленко.
Причини відсутності прогресу в тренуваннях
1) Очікування швидкого результату.
Коли людина пів року нічим не займалася, вела нездоровий спосіб життя, неправильно харчувалася, а потім захотіла за 2 місяці підготуватися до літнього сезону: скинути певну кількість кілограм і мати спортивну підтягнуту форму.
«Схуднення за короткі строки» це погана історія в будь-якому напрямі фітнесу. Навіть якщо клієнт досягне цієї мети, результат буде короткостроковий і шкідливий для організму. Тому робота на результат клієнта завжди починається з визначення рівня фізичної підготовки, побудови тренувального процесу та харчування, і правильної адаптації до навантажень.
2) Неправильно сформована ціль.
Наприклад, людина прийшла до тренажерної зали з думкою: «Хочу схуднути на 5-10 кг». З часом в неї збільшилась м’язова маса, візуально фігура змінилася, збільшився показник сили та витривалості. Але на вагах цифра та сама, або навіть більша, і людина думає, що результату немає. А треба просто поставити за мету зменшення сантиметрів, а не кілограмів.
3) Низький рівень мотивації через абстрактну мету.
Часто клієнти кажуть: «Я хочу схуднути», а працювати заради цієї мети не готові. Тому тренеру важливо на початку роботи почути від людини, або допомогти сформулювати, конкретне бажання: «Я хочу схуднути за такий-то період на стільки-то кілограмів і сантиметрів». Якщо очікування завищені, ви маєте пояснити й обґрунтувати за який період реально досягнути мети.
4) Відсутність різноманіття навантажень.
Якщо людина ходить на одні й ті самі тренування, робить одні й ті самі вправи, вона звикає до навантаження і отримує ефект плато.
5) Неправильний режим харчування чи відпочинку.
Іноді до тренувального процесу питань немає: клієнт не пропускає заняття, викладається в кожній вправі, а потім приходить додому і не дотримується режиму сну і відпочинку, погано відновлюється, піддається стресу. Тоді вага може триматися на одному рівні чи навіть збільшитись.
Тренування та досягнення мети — це завжди робота 50/50 клієнта й тренера. Тренер — наставник, який організовує програму тренувань, харчування (від нутриціолога або дієтолога) та потужний рівень підтримки. А задача клієнта виконувати все, що від нього залежить. Важливо донести до клієнтів думку: «Все, що відбувається за межами тренувань — це ваша відповідальність».
⠀
Результат — це завжди про довготривалий процес. Про регулярні тренування, правильне харчування, режим роботи та відпочинку. Коли все це складається гармонічно, зміни відбуваються і в зовнішності, і в самопочутті. Дотримуючись всіх правил, неможливо залишитись без результату.
Що робити, якщо клієнт каже, що не відчуває результату від тренувань
Спочатку треба розібратися, чому немає результату. Відштовхуємося від здоров’я: чи все в порядку з гормональною та ендокринною системами? Якщо так, то переходимо до харчування та режиму. Якщо і там все добре, то питання до людини.
⠀
Важливо, щоб клієнти розуміли, що результат залежить від їхніх зусиль. Чи всі заняття вони відвідали? Займались наполегливо чи жаліли себе і більшу частину тренування проговорили?
Буває так, що прогрес є, але його не помітно зовні. Особливо це стосується новачків, які проходять період адаптації, щоб підготувати тіло до майбутніх навантажень. На цьому етапі немає виразних зовнішніх змін, але в клієнтів покращується витривалість і збільшується сила. Наприклад, вони легше підіймаються пішки на 5 поверх, менше втомлюються від комплексу, який спочатку здавався важким.
З пілатесом візуального прогресу може взагалі не бути. Але після регулярних тренувань зникне больовий синдром у суглобах та спині, покращиться гнучкість, людина почне себе ліпше почувати. А це вже результат.
Як відстежувати прогрес, щоб клієнти його помічали
Перше що потрібно зробити, коли людина тільки починає тренуватися — визначити рівень фізичної підготовки. Для цього можна провести фітнес-тестування — набір тестів на швидкість, гнучкість, силу та витривалість. І періодично, кожні 3-4 тижні, проводити подібні тестування, щоб відстежувати динаміку прогресу. Навіть якщо візуальних змін не буде, клієнт точно розумітиме, наскільки покращились його показники. Також важливо зробити заміри, щоб відстежувати їх і коригувати програму тренувань та харчування у випадку недостатньої динаміки.
Ще допомагає щоденник самоконтролю, де клієнт записує тренувальний процес і свої відчуття. Таким чином можна відстежувати не тільки тренування, а й раціон та калорії.
Пам’ятайте, що правильний тренувальний процес — це акцент на розвитку фізичних якостей (сили, витривалості, гнучкості), а зміни в зовнішності — це приємний наслідок.
⠀
Всі знання та навички, якими має володіти фітнес-тренер для роботи з клієнтом, ви також отримаєте на тренінгах «Академії Фітнесу — Україна». Щоб дізнатись більше, переходьте до розділу «Розклад».
Приєднатися до нас:
Найближчий тренінг
11 БерезняХарків
Воркшоп “Barre. Складання комбінацій та послідовностей на прикладі роботи з м’ячем” (ОНЛАЙН)