Де межі відповідальності тренера, коли між клієнтами виникає конфлікт? І як його правильно розв’язати? Розповідає методист «Академії Фітнесу — Україна» Жанна Молокуцко.
Причини конфліктів на групових тренуваннях
У кожного клієнта свої вподобання та погляди через вік, спосіб життя й т.д. Тому під час тренування виникає багато підстав для суперечок:
– розташування — один клієнт заважає іншому виконувати вправи чи бачити себе в дзеркалі;
– рівень гучності музики — комусь тихо, а комусь надто голосно;
– температура в залі — одним холодно, іншим тепло;
– особисті причини.
Крім цього конфлікт може виникнути й між клієнтом та тренером. Наприклад, коли людина відмовляється виконувати ту чи іншу вправу. Або клієнту не подобається, як тренер пояснює чи веде тренування. У таких випадках варто поговорити з клієнтом наодинці після заняття.
Чи має тренер брати участь у розв’язанні конфлікту між клієнтами
Головна задача тренера — організувати заняття так, щоб усі були задоволені процесом. Інтереси групи важливіші, ніж інтереси одного конкретного клієнта.
Тому якщо під час тренування між людьми з’являється конфлікт, тренер має правильно оцінити ситуацію. Якщо суперечка коротка й не заважає тренувальному процесу, можна не втручатися. Але якщо клієнти сваряться та голосно розмовляють довше 30 секунд, варто втрутитись і закінчити конфлікт.
Як тренеру врегулювати конфлікт: покроковий алгоритм дій
Якщо суперечка сталася перед тренуванням, у вас завжди є 2-3 хвилини, щоб організувати групу:
– пояснити програму на сьогодні;
– дати поради щодо розташування;
– проговорити суть конфлікту та розв’язати проблему.
Якщо ж клієнти почали з’ясовувати стосунки під час заняття, тренер має:
– оцінити, чи заважає конфлікт груповому тренуванню;
– зрозуміти претензії клієнтів;
– порадити альтернативу, щоб розв’язати питання.
Якщо ви вирішуєте втрутитись, краще не звертатись до клієнтів напряму, щоб не привертати до них небажану увагу. Правильніше в такому випадку зробити загальне зауваження або підказку, звертаючись до всієї аудиторії. Зупиняти та переривати тренування не варто.
Як запобігти появі конфліктів між клієнтами
Пріоритет тренера — зберегти комфорт і настрій всієї групи. Тому вам важливо вміти мінімізувати ймовірність конфліктів. А для цього треба дотримуватись простих правил:
– організувати людей перед тренуванням — проговорити, як краще розташуватися, відповісти на можливі питання;
– дати клієнтам зрозуміти, що на занятті у всіх однакові права;
– пояснити техніку безпеки перед початком тренування.
Також не буде зайвим розуміти типи клієнтів за характером, щоб влучно відповідати на чиєсь незадоволення та тримати процес тренування у своїх руках.
Детальніше про те, як проводити групові тренування та правильно взаємодіяти з клієнтами під час заняття, поговоримо на тренінгу «Навички інструктора групових програм. Аеробіка та степ-аеробіка. Модуль I». Переходьте за посиланням, щоб дізнатися програму.